Pilates mat les


Mat les pilates


Tijdens de groepslessen besteden we veel aandacht aan de juiste technieken en worden de deelnemers persoonlijk en zorgvuldig gecorrigeerd. De groepen bestaan uit maximaal 8 personen. In deze setting is het voor de trainer beter om overzicht te houden over elke deelnemer en dit garandeert een juiste uitvoering van de oefening tijdens de les.

Door middel van dynamische grondoefeningen en bewegingsvormen gebruik je tijdens deze les je eigen lichaamsgewicht om te stretchen en het verlengen van de spieren in het hele lichaam en het smeren de gewrichten.

Je krijgt de aanwijzingen die bij jouw lichaam en conditie van dat moment passen en hierdoor kun je gericht opbouwen naar je doelen. Je vertrouwen in je lichaam neemt daardoor snel toe, je klachten verminderen of verdwijnen en na iedere les voel je je geweldig. Iedereen kan op zijn eigen niveau werken, want ieder lichaam is anders, uniek.

De aandacht is primair gericht op de stabilierende en bewegende spieren rond het torso, je "powerhouse". Deze spieren lopen van je heupen tot je schouders en bevatten ook de beenspieren en de billen. Je leert de meest efficiënte ademtechniek die inherent is aan het bewegingspatroon van de oefening.

Tijdens de lessen maken we soms gebruik van verschillende attributen, zoals een pilates ring, een grote of kleine bal, gewichtjes en elastieke banden. Dit doen we om je de juiste connectie te laten vinden, kracht en stabiliteit te verbeteren of gewoon als een extra uitdaging in de oefening.


Wij geven 3 verschillende mat lessen.

1. Pilates Basis. Deze les is zeer geschikt om als beginner aan te sluiten en de basis principes goed onder de knie te krijgen.

2. Pilates Flow. Dit is een les waar afhankelijk van het niveau van de deelnemers, een lekkere workout in een flow wordt gegeven, de oefeningen lopen sneller door.

3. Pilates voor Gevorderden. Deze les is voor degene welke basis pilates beheersen en minimaal 10 basis of flow lessen hebben gehad. Er worden meer en uitdagendere oefeningen gegeven.