Zwangerschapspilates

Zwangerschapspilates


Tijdens de lessen voor deze speciale periode in je leven leer je hoe je de dieper gelegen spiergroepen kunt trainen waardoor je bekken en je bekkenbodemspieren, rugspieren en schuine buikspieren voelt aanspannen en ontspannen. Dit zijn de spiergroepen die je ondersteuning geven in de balans in je lichaam tijdens de zwangerschap, de bevalling en ook de periode daarna. Door het geheugen dat je opbouwt in je spieren ben je na de bevalling weer sneller in vorm en actief!

Voordelen van pilates tijdens de 9 maanden zwangerschap:

* Je oefent een goede ademhalingstechniek en een juiste lichaamshouding.

* Je leert niet alleen hoe de spieren aan te spannen, maar ook te ontspannen, wat je ten goede komt tijdens de bevalling.

* Je bereidt je hele lichaam en geest voor op de periode tijdens de bevalling, maar ook na de bevalling en herstelt sneller.

* Het is een veilige manier van bewegen voor de periode van de zwangerschap.

* Je vermindert of voorkomt de meestvoorkomende problemem die kunnen ontstaan door de zwangerschap:

    Bekkenbodempijn, incontinentie, overgewicht (bij regelmatig trainen en gezonde voeding), zwangerschapsdiabetes (ook hier speelt voeding een rol) en hoge bloeddruk door het soepel houden van de vaatwanden.


Ook na de zwangerschap is het belangrijk om je spieren weer terug te brengen in de oude situatie. We zien je dan ook graag weer terug!